«…αποδείχθηκε Υιός τού Θεού με δύναμη, σύμφωνα με το πνεύμα της αγιοσύνης, με την ανάσταση από τους νεκρούς…» (Ρωμαίους 1:4)
Ο Χριστιανισμός επικεντρώνεται σε ένα ιστορικό πρόσωπο που έζησε, πέθανε και αναστήθηκε από τους νεκρούς. Αυτή η αλήθεια είναι το σημαντικότερο γεγονός στην ιστορία επειδή μπορεί να οδηγήσει στη σωτηρία, μέσα από την πίστη στο πρόσωπο αυτό, όπως διαβάζουμε, «αν με το στόμα σου ομολογήσεις Κύριο, τον Ιησού, και μέσα στην καρδιά σου πιστέψεις ότι ο Θεός τον ανέστησε από τους νεκρούς, θα σωθείς» (βλ. Ρωμαίους 10: 9-10). Η ανάσταση του Χριστού, με τη σειρά της, σημαίνει την απόδειξη, εκπλήρωση και εφαρμογή πλήθους από άλλες επαγγελίες και Πνευματικές ευλογίες, όπως…
Απόδειξη της αγάπης του Θεού
Ο Ιησούς κατέδειξε την τέλεια αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο με το θάνατό Του πάνω στο σταυρό και την ανάστασή Του, όπως υποσχέθηκε, «Και όπως ο Μωυσής ύψωσε το φίδι μέσα στην έρημο, έτσι πρέπει να υψωθεί ο Υιός τού ανθρώπου για να μη χαθεί καθένας ο οποίος πιστεύει σ’ αυτόν, αλλά να έχει αιώνια ζωή. Επειδή, με τέτοιον τρόπο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε τον Υιό του τον μονογενή, για να μη χαθεί καθένας ο οποίος πιστεύει σ’ αυτόν, αλλά να έχει αιώνια ζωή» (βλ. Ιωάννης 3:14-16).
Δικαίωση για τον αμαρτωλό
Διαβάζουμε στη Γραφή ότι ο Θεός δεν θέλει το θάνατο του αμαρτωλού «αλλά να επιστρέψει ο ασεβής από τον δρόμο του, και να ζει» (Ιεζεκιήλ 33:11). Ταυτόχρονα όμως διαβάζουμε ότι, «Ο Κύριος… ουδόλως θέλει αθωώσει τον ασεβή…»(Ναούμ 1:3). Και, αν οι δύο αυτές διακηρύξεις του Θεού μοιάζουν καταρχήν να οδηγούν σε ένα λογικό αδιέξοδο, η ανάσταση του Χριστού αποδεικνύει ότι ο Θεός βρήκε τον τρόπο να δικαιώσει τον ασεβή μέσα από την πίστη στον Ιησού Χριστό, «…ο οποίος παραδόθηκε εξαιτίας των παραπτωμάτων μας, και αναστήθηκε εξαιτίας της δικαίωσής μας» (Ρωμαίους 4:25) και «ο οποίος έδωσε τον εαυτό του αντίλυτρο για χάρη όλων» (Α’ Τιμόθεο 2:6).
Η αποστολή του Αγίου Πνεύματος
Επειδή ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς έγινε δυνατή η εκπλήρωση της υπόσχεσης Του ότι θα στείλει τον «άλλο Παράκλητο» το Άγιο Πνεύμα στους πιστούς του: «Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια σας συμφέρει να αναχωρήσω εγώ επειδή, αν δεν αναχωρήσω, ο Παράκλητος δεν θάρθει σε σας αλλά, αφού αναχωρήσω, θα τον στείλω σε σας…» (βλ. Ιωάννης 16: 7-16, Πράξεις 2).
Μεσιτεία για όλους τους πιστούς
Με το σώμα της αναστάσεώς Του, ο Ιησούς Χριστός ζει, καθισμένος στα δεξιά του Πατέρα Θεού και μεσιτεύει για όλους τους πιστούς αυτή τη στιγμή «Γι’ αυτό, μπορεί και να σώζει ολοκληρωτικά αυτούς που προσέρχονται στον Θεό διαμέσου αυτού, ζώντας πάντοτε για να μεσιτεύσει για χάρη τους» (Εβραίους 7:25) και «Ο Χριστός είναι αυτός που πέθανε, επιπλέον δε και αναστήθηκε, ο οποίος και είναι στα δεξιά τού Θεού, ο οποίος και μεσιτεύει για μας» (Ρωμαίους 8:34, βλ. κ. Α’ Ιωάννη 2:1).
Καθημερινή νίκη κατά της αμαρτίας
Η ανάσταση διαβεβαιώνει τον πιστό ότι μπορεί να έχει μια (υπερφυσική) νίκη επί της αμαρτίας στην καθημερινή του ζωή. Λόγω της ταύτισης του πιστού με το ζωντανό Χριστό, ο αναστημένος Χριστός κάνει διαθέσιμη τη δύναμη της ανάστασής Του για να ζήσουμε νικηφόρα τη Χριστιανική ζωή: «Συνταφήκαμε, λοιπόν, μαζί του διαμέσου του βαπτίσματος στον θάνατο, ώστε, καθώς ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς με τη δόξα τού Πατέρα, έτσι κι εμείς να περπατήσουμε σε μια νέα ζωή» (Ρωμαίους 6:4, βλ. κ., Φιλιππησίους 3:10, Α’ Ιωάννου 5:4-5).
Βεβαιότητα της ανάστασης του πιστού
Επειδή ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς, όλοι όσοι πιστεύουν σε Αυτόν, έχουν τη βεβαιότητα της δικής τους ανάστασης πέραν (ή πριν) από τον τάφο. Ο Ιησούς υποσχέθηκε στους μαθητές Του ότι επρόκειτο να τους προετοιμάσει μια θέση στο σπίτι του Πατέρα Του: «Και αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε κι εσείς, όπου είμαι εγώ» (Ιωάννης 14:2-3). Σύντομα, το ίδιος ο αναστημένος Κύριος Ιησούς θα επιστρέψει για να συγκεντρώσει τους πιστούς: «Επειδή, αν πιστεύουμε ότι ο Ιησούς πέθανε και αναστήθηκε, έτσι και ο Θεός, αυτούς που κοιμήθηκαν με πίστη στον Ιησού, θα τους φέρει μαζί του» (βλ Α’ Ιωάννη 3:2-3, Α’ Θεσσαλονικείς 4:14-18).