«…Τούτο θα κάνω θα γκρεμίσω τις αποθήκες μου, και θα κτίσω μεγαλύτερες…» (Λουκάς 12:18)

Είδαμε στο προηγούμενο μέρος ότι ο Λόγος του Θεού λέει πως η ζωή είναι πολύπλοκη, αβέβαιη, «εύθραυστη» και σύντομη (Ιακώβου 4:13-14, Παροιμίες 27:1, Ψαλμοί 39:5-6, 11, Ιώβ 9:25-26, 14:1).

Για το λόγο αυτό είναι λάθος να νομίζει κάποιος (οσοδήποτε σπουδαίος) άνθρωπος ότι έχει από μόνος του τη δυνατότητα να καταστρώσει και να φέρει σε εκπλήρωση τα σχέδιά του: Ο απ. Ιάκωβος γράφει, «Ας καυχάται δε ο ταπεινός αδελφός στο ύψος του και ο πλούσιος, στην ταπείνωσή του μια που, σαν άνθος χόρτου θα παρέλθει. Επειδή, ο ήλιος ανέτειλε με τον καύσωνα, και ξέρανε το χορτάρι, και το άνθος του ξέπεσε, και η ομορφιά του προσώπου του αφανίστηκε έτσι και ο πλούσιος θα μαραθεί στους δρόμους του» (Ιακώβου 1:9-11).

Επί πλέον ο Λόγος του Θεού χαρακτηρίζει αλαζονεία την προσπάθεια κατάστρωσης σχεδίων χωρίς την αναζήτηση του θελήματος του Θεού: (Ιακώβου 4:16α) «Τώρα, όμως, καυχάστε στις αλαζονείες σας…». Το να κάνει κανείς σχέδια χωρίς να λαμβάνει υπόψη το θέλημα του Θεού είναι σαν να τοποθετεί τον εαυτό του πάνω από τον ίδιο τον Θεό. Επειδή η καύχηση αυτού του είδους είναι εγωκεντρική και αλαζονική ο Λόγος του Θεού την ονομάζει «κακή», «…κάθε τέτοια καύχηση είναι κακή» (Ιακώβου 4:16α). Τα πρώτα σημάδια αυτής της ροπής του ανθρώπου στην καταφρόνηση και ακόμη και στον ανταγωνισμό προς τον Θεό, τα συναντάμε ήδη από το βιβλίο της Γένεσης: «Και ο ένας είπε στον άλλον: Ελάτε, ας κάνουμε πλίθες, και ας τις ψήσουμε σε φωτιά… Ελάτε, ας κτίσουμε για μας μια πόλη και έναν πύργο, που η κορυφή του να φτάνει μέχρι τον ουρανό και ας αποκτήσουμε για μας όνομα, μήπως και διασπαρούμε επάνω στο πρόσωπο της γης» (Γένεση 11:3-4). Η έκβαση των σχεδίων όμως ανήκει αποκλειστικά στην κυριαρχική εξουσία του Κυρίου καθώς συνεχίζει η Γραφή, «Και ο Κύριος είπε… ελάτε, ας κατέβουμε, και ας συγχύσουμε εκεί τη γλώσσα τους… Και από εκεί ο Κύριος τους διασκόρπισε επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης και σταμάτησαν να κτίζουν την πόλη…» (Γένεση 11:6-8). Σχετικό παράδειγμα έφερε και ο Ιησούς Χριστός με την παραβολή, «…Κάποιου πλουσίου ανθρώπου τα χωράφια καρποφόρησαν άφθονα και συλλογιζόταν μέσα του… Τι να κάνω;… Τούτο θα κάνω… Και ο Θεός είπε σ’ αυτόν: Άφρονα…» (Λουκάς 12:16-20).

Τα λόγια αυτά είναι αλήθειες που ισχύουν για όλους τους ανθρώπους είτε ζουν με πίστη στο Χριστό είτε όχι. Συγκεκριμένα για εκείνους που είναι αδιάφοροι ή ενάντιοι προς τον Θεό η Γραφή λέει, «Ο ασεβής, εξαιτίας της αλαζονείας του προσώπου του, δεν θα αναζητήσει τον Κύριο…» (Ψαλμοί 10:4). Στην περίπτωση αυτή το φρόνημα και τα έργα του ανθρώπου απλά επιβεβαιώνουν την αδιαφορία και την καταφρόνηση για τον Θεό.

Ιδιαίτερη βαρύτητα όμως αποκτούν τα παραπάνω εδάφια όταν πρόκειται για κάποιον Χριστιανό. Όπως διαβάζουμε, «Σ’ αυτόν, λοιπόν, που ξέρει να κάνει το καλό, και δεν το κάνει, σ’ αυτόν είναι αμαρτία» (Ιακώβου 4:17). Ο πιστός άνθρωπος (οφείλει οπωσδήποτε να) γνωρίζει «το καλό» δηλ. ότι πρέπει να καταστρώνει τα σχέδιά του με συναίσθηση της προσωρινότητας και αδυναμίας του, με πεποίθηση στην πρόνοια του Θεού και με γνώμονα την εναρμόνιση με το θέλημα Του. Όταν όμως ακόμα και ο πιστός λαμβάνει τις αποφάσεις του βασιζόμενος στον εαυτό του, βρίσκεται σε παράβαση ενώπιων του Κυρίου. Ο Χριστιανός που γνωρίζει την αλήθεια και δεν την πράττει αμαρτάνει πρώτα από όλα ενάντια στην ίδια του τη συνείδηση και πρέπει να μετανοεί και να επιστρέφει αμέσως στα «ασφαλή ύδατα» της χάριτος, της υπακοής, της οδηγίας αλλά και της επιτυχίας (!) των σχεδίων που απορρέουν από τη στενή σχέση του με το Σωτήρα Ιησού Χριστό.

Επειδή η ζωή είναι τόσο αβέβαιη, εύθραυστη και σύντομη, ο μόνος τρόπος για να μπορέσουν να σταθούν στέρεα τα σχέδια και η ίδια η ύπαρξη του ανθρώπου είναι να πράξει το θέλημα του Θεού: (Α’ Ιωάννη 2:17) «Και ο κόσμος παρέρχεται και η επιθυμία του εκείνος, όμως, που πράττει το θέλημα του Θεού, μένει στον αιώνα».

Σε επόμενο (και τελευταίο) μέρος θα δούμε μέσα από το Λόγο του Θεού κάποιους από του κυριότερους τρόπους που μπορεί κανείς να βοηθηθεί στο να καταστρώνει τα σχέδιά του έτσι ώστε να είναι προσαρμοσμένα στην πραγματικότητα και όσο γίνεται περισσότερο εναρμονισμένα με το θέλημα και τα σχέδια του Θεού.

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: http://voulachurch.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings