Παντού στην Αγία Γραφή είναι ξεκάθαρο ότι η εξουσία της χρονικής διοίκησης ανήκει αποκλειστικά στο Θεό και άλλωστε ο ίδιος ο Θεός λέει ότι η γνώση και απόφαση για το χρόνο εκτέλεσης των γεγονότων αποτελεί μια από της αποκλειστικές ιδιότητες της Θεότητας. Διαβάζουμε για παράδειγμα, «Αναγγείλατε αυτά που θα συμβούν στο μετέπειτα διάστημα, για να γνωρίσουμε ότι είστε θεοί…» (Ησαΐας 41:23). Με αυτό ως δεδομένο, ο άνθρωπος πρέπει πάντοτε να προσπαθεί να καταλαβαίνει την «ώρα» στην οποία ζει και να αντιλαμβάνεται ποιες είναι οι αποφάσεις που πρέπει να πάρει.

Συνεχίζοντας τη μελέτη μας, διαβάζουμε επίσης ότι στην ερώτηση «Τι ώρα είναι» ο λόγος του Θεού απαντά ότι «Τώρα» είναι η ώρα να περπατήσει ο Χριστιανός με περίσκεψη και αξιοσύνη σύμφωνα με τη σπουδαιότητα του ονόματος που φέρει («Χριστιανός») και της πρόσκλησης που έχει λάβει από τον ίδιο το Θεό, αντιλαμβανόμενος ότι ο υπολειπόμενος καιρός είναι λίγος και πολύτιμος. Διαβάζουμε σχετικά, «Ας περπατήσουμε με ευπρέπεια…» (Ρωμαίους 13:13), «Όλων δε το τέλος πλησίασε ζήστε, λοιπόν, με σωφροσύνη, και αγρυπνείτε στις προσευχές» (Α’ Πέτρου 4:7), «…να περπατήσετε άξια της πρόσκλησής του, με την οποία προσκληθήκατε…» (Εφεσίους 4:1-3), «Προσέχετε, λοιπόν, πώς να περπατάτε ακριβώς όχι ως άσοφοι, αλλά ως σοφοί, εξαγοραζόμενοι τον καιρό, επειδή οι ημέρες είναι πονηρές. Γι’ αυτό, μη γίνεστε άφρονες, αλλά να καταλαβαίνετε τι είναι το θέλημα του Κυρίου» (Εφεσίους 5:15-17).

Ο χριστιανός πρέπει να ξέρει πώς να συμπεριφέρεται αντιλαμβανόμενος ότι είναι μέλος της εκκλησίας του Ιησού Χριστού δηλαδή του οίκου του Θεού: «Σου τα γράφω αυτά, ελπίζοντας νά ‘ρθω σε σένα γρηγορότερα αλλά, αν καθυστερήσω, για να ξέρεις πώς πρέπει να πολιτεύεσαι στον οίκο του Θεού, που είναι η εκκλησία του ζωντανού Θεού, στύλος και στερέωμα της αλήθειας (Α’ Τιμόθεο 3:14-15, βλ. κ. Α’ Πέτρου 2:5).

Ακόμη ο Χριστιανός πρέπει να είναι αποφασισμένος να αγωνιστεί τον καλό αγώνα της πίστης, όπως γράφει ο απ. Παύλος στον Τιμόθεο, «Αγωνίζου τον καλό αγώνα της πίστης, κράτα την αιώνια ζωή, στην οποία και προσκλήθηκες, και ομολόγησες την καλή μαρτυρία, μπροστά σε πολλούς μάρτυρες» (Α’ Τιμόθεο 6:12, βλ κ. Α’ Τιμόθεο 1:18). Επίσης ο Χριστιανός πρέπει να είναι έτοιμος να υποστεί κακοπάθειες αν το επιτρέψει ο Κύριός του. Ο απ. Παύλος γράφει στον Τιμόθεο, «Εσύ, λοιπόν, κακοπάθησε ως καλός στρατιώτης του Ιησού Χριστού. Κανένας στρατευόμενος δεν εμπλέκεται στις βιοτικές υποθέσεις, για να αρέσει σ’ αυτόν που τον στρατολόγησε» (Β’ Τιμόθεο 2:3-4, βλ. κ. 1:8). Ο απ. Πέτρος γράφει, «…εφόσον χρειαστεί, λυπηθείτε λίγο μέσα σε διάφορους πειρασμούς…» (Α’ Πέτρου 1:6) και, «…αν κάποιος πάσχει ως Χριστιανός, ας μη ντρέπεται, αλλά ας δοξάζει τον Θεό ως προς αυτό επειδή, έφτασε ο καιρός το να αρχίσει η κρίση από τον οίκο του Θεού και αν αρχίζει πρώτα από μας, τι θα είναι το τέλος εκείνων που απειθούν στο ευαγγέλιο του Θεού;» (Α’ Πέτρου 4:16).

Ο Χριστιανός καλείται να περπατήσει στο φως της ημέρας, όπως διαβάζουμε «Ας περπατήσουμε με ευπρέπεια, όπως σε ημέρα…». Το περπάτημα του Χριστιανού αρμόζει να είναι πάντα στο φως. Άλλωστε η Γραφή λέει σε άλλο σημείο, «Επειδή, κάποτε ήσασταν σκοτάδι, τώρα όμως είστε φως εν Κυρίω περπατάτε ως παιδιά του φωτός» (Εφεσίους 5:8, βλ. κ.  Ησαΐας 9:2, 42:16, Β’ Κορινθίους 6:14, Κολοσαείς 6:13, Ιωάννης 3:20-21).

Επίσης, «ΤΩΡΑ» είναι η ώρα να ενδυθούμε τον Χριστό, όπως διαβάζουμε «…ντυθείτε τον Κύριο Ιησού Χριστό, και μη φροντίζετε για τη σάρκα, στο να εκτελείτε τις επιθυμίες της» (Ρωμαίους 13:14).

Όμως πώς κάποιος μπορεί να ενδυθεί το Χριστό;

Διαβάζουμε στη γραφή ότι πρώτα από όλα, με το βάπτισμα στο νερό ο πιστός άνθρωπος ενδύεται το Χριστό: «Επειδή, όλοι είστε γιοι του Θεού διαμέσου της πίστης στον Ιησού Χριστό. Δεδομένου ότι, όσοι βαπτιστήκατε στον Χριστό, ντυθήκατε τον Χριστό» (Γαλάτες 3:26-27).

Ακόμη κάποιος ενδύεται το Χριστό με τη ζωή του όταν ακολουθεί το παράδειγμα του Χριστού: Διαβάζουμε, «Δεδομένου ότι, σε τούτο προσκληθήκατε, επειδή και ο Χριστός έπαθε για χάρη σας, αφήνοντας παράδειγμα σε σας, για να ακολουθήσετε τα ίχνη του» (Α’ Πέτρου 2:21) και «Να είναι, μάλιστα, σε σας το ίδιο φρόνημα, που ήταν και στον Ιησού Χριστό…» (Φιλιππησίους 2:5-8).

Δημήτριος Μάστορης

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: http://voulachurch.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings