«η σωτηρία βρίσκεται σε μας πλησιέστερα, παρά όταν πιστέψαμε» (Ρωμαίους 13:11)

 

Όταν οι μαθητές του Χριστού τον ρώτησαν πότε θα εγκαθιδρύσει της Βασιλεία Του, εκείνος τους απάτησε, ότι ο χρονικός προσδιορισμός ανήκει στην απόλυτη εξουσία του Πατέρα Θεού: «Εκείνοι, λοιπόν, καθώς συγκεντρώθηκαν τον ρωτούσαν, λέγοντας: Κύριε, τάχα σε τούτο τον καιρό αποκαθιστάς τη βασιλεία στον Ισραήλ; Και τους είπε: Δεν ανήκει σε σας να γνωρίζετε τα χρόνια ή τους καιρούς, που ο Πατέρας έβαλε στη δική του εξουσία» (Πράξεις 1:6-7). Παράλληλα διαβάζουμε στη Γραφή ότι ο Θεός επιθυμεί από τους ανθρώπους να γνωρίζουν και να καταλαβαίνουν τους καιρούς στους οποίους ζουν γενικότερα ακόμα και αν δεν δύνανται να προβλέπουν με ακρίβεια το χρόνο των γεγονότων. Ο Ιησούς είπε σε κάποιο σημείο, «…Υποκριτές, το μεν πρόσωπο του ουρανού ξέρετε να το διακρίνετε, τα σημεία των καιρών, όμως, δεν μπορείτε»; (Ματθαίος 16:3).

Έχουμε δει ως τώρα στη μελέτη μας ότι στην ερώτηση «Τι ώρα είναι» η Γραφή απαντά ότι η ώρα είναι «Τώρα». «Τώρα» είναι καιρός ευπρόσδεκτος για τον άνθρωπο να μετανοήσει, να αποκαταστήσει τη σχέση του με το Θεό, να λάβει τη σωτηρία και την αιώνια ζωή. «Τώρα» είναι καιρός ευκαιρίας για διόρθωση της πορείας του ανθρώπου και ευθυγράμμισής του με το θέλημα του Χριστού. «Τώρα» είναι ώρα για έγερση από τον Πνευματικό ύπνο και την αμαρτία.

Συνεχίζοντας, βλέπουμε στη Γραφή ότι η έγερση από τον Πνευματικό ύπνο οπωσδήποτε πρέπει να συνεπάγεται το τέλος των έργων του σκοταδιού: «Η νύχτα προχώρησε, η δε ημέρα πλησίασε ας απορρίψουμε, λοιπόν, τα έργα τού σκοταδιού, και ας ντυθούμε τα όπλα τού φωτός» (Ρωμαίους 13:12). Ο απ. Ιωάννης γράφει επίσης σχετικά, «Πάλι καινούργια εντολή γράφω σε σας, αυτό που είναι αληθινό σ’ αυτόν και σε σας επειδή, το σκοτάδι παρέρχεται, και το αληθινό φως ήδη φέγγει» (Α’ Ιωάννη 2:8).

Αυτή, ασφαλώς, η αναφορά της Γραφής γίνεται στο Πνευματικό σκοτάδι και η διαδικασία απόρριψης των έργων του σκοταδιού στο μεγαλύτερο βαθμό της συντελείται κατά την αναγέννηση του ανθρώπου ή αλλιώς την άνωθεν γέννηση (βλ. Ιωάννης 3:1-8). Εντούτοις, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που νομίζουν ότι μπορούν να εξακολουθήσουν να πράττουν την αμαρτία ακόμα και μετά το ξεκίνημα της σωτήριας σχέσης τους με τον Ιησού Χριστό. Ο Λόγος του Θεού όμως είναι σαφής όταν λέει πως δεν είναι δυνατόν κάποιος να έχει λάβει τη νέα ζωή από το Χριστό και να εξακολουθήσει να αμαρτάνει ηθελημένα επειδή στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να έχει την αξίωση να λάβει τελικά την αιώνια ζωή. Για αυτή τη συμπεριφορά ο απ. Παύλος γράφει: «Τι θα πούμε, λοιπόν; Θα επιμένουμε στην αμαρτία, για να περισσεύσει η χάρη; Μη γένοιτο εμείς που πεθάναμε ως προς την αμαρτία, πώς θα ζήσουμε πλέον μέσα σ’ αυτή; (Ρωμαίους 6:1-2). Ο απ. Ιωάννης επίσης γράφει, «Καθένας που έχει γεννηθεί από τον Θεό, δεν πράττει αμαρτία, για τον λόγο ότι δικό του σπέρμα μένει μέσα σ’ αυτόν, και δεν μπορεί να αμαρτάνει, επειδή γεννήθηκε από τον Θεό (Α’ Ιωάννη 3:9, βλ. κ. 5:18).

Ακόμη, στην ερώτηση «Τι ώρα είναι» ο λόγος του Θεού απαντά ότι «Τώρα» είναι η ώρα να θέσει ο άνθρωπος τη ζωή του στην υπηρεσία των σχεδίων του Θεού για την καταπολέμηση του κακού, καθώς διαβάζουμε, «…ας ντυθούμε τα όπλα τού φωτός» (Ρωμαίους 13:12δ). Αυτή, από την πλευρά της, είναι μια άλλη εικόνα που δείχνει ποια είναι η Πνευματική πανοπλία που πρέπει να φοράει ο Χριστιανός: «…ντυθείτε την πανοπλία τού Θεού, για να μπορέσετε να σταθείτε ενάντια στις μεθοδείες τού διαβόλου… Γι’ αυτό, πάρτε στα χέρια σας την πανοπλία του Θεού, για να μπορέσετε να αντισταθείτε κατά την πονηρή ημέρα, και αφού καταπολεμήσετε τα πάντα, να σταθείτε. Σταθείτε, λοιπόν, περιζωσμένοι την οσφύ σας με αλήθεια, και ντυμένοι τον θώρακα της δικαιοσύνης, και έχοντας φορεμένα τα υποδήματα στα πόδια με την ετοιμασία τού ευαγγελίου της ειρήνης πάνω δε απ’ όλα, πάρτε στα χέρια σας την ασπίδα της πίστης, με την οποία θα μπορέσετε να σβήσετε όλα τα πυρωμένα βέλη τού πονηρού και πάρτε την περικεφαλαία της σωτηρίας, και τη μάχαιρα του Πνεύματος, που είναι ο λόγος τού Θεού προσευχόμενοι σε κάθε καιρό, με κάθε προσευχή και δέηση εν Πνεύματι, και αγρυπνώντας σ’ αυτό τούτο με κάθε προσκαρτέρηση και δέηση για όλους τούς αγίους» (Εφεσίους 6:11, 13-18).

Δημήτριος Μάστορης

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: http://voulachurch.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings