«…παιδί γεννήθηκε σε μας, γιος δόθηκε σε μας…» (Ησαΐας 9:6)

Η γέννηση του Χριστού σηματοδότησε την αρχή της εκπλήρωσης των επαγγελιών του Θεού για τη λύτρωση και αποκατάσταση του ανθρώπινου γένους. Περισσότερα από επτακόσια χρόνια προ Χριστού ο προφήτης Ησαΐας είπε, «…Δέστε, η παρθένος θα συλλάβει και θα γεννήσει γιο, και το όνομά του θα αποκληθεί Εμμανουήλ» (Ησαΐας 7:14). Ακόμη, διαβάζουμε, «Επειδή, παιδί γεννήθηκε σε μας, γιος δόθηκε σε μας και η εξουσία θα είναι επάνω στον ώμο του και το όνομά του θα αποκληθεί: Θαυμαστός, Σύμβουλος, Ισχυρός Θεός, Πατέρας του Μέλλοντα Αιώνα, Άρχοντας Ειρήνης…» (βλ. Ησαΐας 9:6-7). Όταν ο άγγελος Γαβριήλ επισκέφτηκε την παρθένο Μαριάμ, της είπε, «…θα μείνεις έγκυος, και θα γεννήσεις έναν γιο και θα αποκαλέσεις το όνομά του ΙΗΣΟΥ. Αυτός θα είναι μεγάλος, και θα ονομαστεί Υιός του Υψίστου…» (Λουκάς 1:31-33. Βλ. κ. Β’ Σαμουήλ 7:12, Δανιήλ 2:44, Μιχαίας 5:2,4-5). Η γέννηση του Χριστού σήμανε με τη σειρά της τρεις σημαντικές αλήθειες για τους πιστούς της Καινής Διαθήκης:

Ότι θα είναι ο Θεός μαζί μας

Διαβάζουμε στην Καινή Διαθήκη, «Δέστε, η παρθένος θα συλλάβει, και θα γεννήσει έναν γιο, και θα αποκαλέσουν το όνομά του ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, που ερμηνευόμενο σημαίνει: Μαζί μας είναι ο Θεός» (Ματθαίος 1:23). Από τη μεγάλη Του αγάπη για το (επαναστατημένο και εχθρικό εναντίον Του) ανθρώπινο γένος ο δημιουργός Θεός αποφάσισε να γίνει ο ίδιος μέτοχος της δημιουργίας Του δια της ενσάρκωσης Λόγου Του του και Υιού Του ώστε να μπορέσει να φέρει με δικαιοσύνη σε πέρας το αναγκαίο έργο της λύτρωσης. Διαβάζουμε, «Επειδή, λοιπόν, τα παιδιά έγιναν κοινωνοί σάρκας και αίματος, κι αυτός παρόμοια έγινε μέτοχος από τα ίδια, για να καταργήσει, διαμέσου του θανάτου, αυτόν που έχει το κράτος του θανάτου, δηλαδή, τον διάβολο» (Εβραίους 2:14). Μάλιστα η απόφαση του Θεού να είναι μαζί με τους ανθρώπους δεν έχει προσωρινό χαρακτήρα αλλά παντοτινό. Ο Ιησούς Χριστός λίγο πριν αναληφθεί στον ουρανό είπε στους μαθητές Του, «…δέστε, εγώ είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες [πάντα], μέχρι τη συντέλεια του αιώνα [για πάντα] (Ματθαίος 28:20. Βλ. κ. Δευτερονόμιο 31:8, Εβραίους 13:5).

Ότι θα είναι ο Θεός υπέρ μας

Ο άγγελος Γαβριήλ μιλώντας στον Ιωσήφ για τη γέννηση του Χριστού έδωσε την υπόσχεση ότι, «…αυτός θα σώσει τον λαό του από τις αμαρτίες τους» (Ματθαίος 1:21, Ιωάννης 1:29) και αργότερα ο ίδιος ο Χριστός είπε ότι, «δεν ήλθε διά να υπηρετηθεί, αλλά διά να υπηρετήσει και να δώσει τη ζωή αυτού λύτρο αντί πολλών» (βλ. Μάρκος 10:45). Ο Χριστός με το τέλειο λυτρωτικό του έργο δια της θυσίας Του, αποκατέστησε πλήρως τη σχέση του πιστού ανθρώπου με τον Θεό. Διαβάζουμε, «Αφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού» και, «…Αν ο Θεός είναι μαζί μας [υπέρ ημών], ποιος θα είναι εναντίον μας; …Ποιος θα κατηγορήσει τούς εκλεκτούς του Θεού; Ο Θεός είναι αυτός που τους ανακηρύσσει δίκαιους. Ποιος θα είναι εκείνος που τους κατακρίνει; Ο Χριστός είναι αυτός που πέθανε, επιπλέον δε και αναστήθηκε, ο οποίος και είναι στα δεξιά του Θεού, ο οποίος και μεσιτεύει για μας» (Ρωμαίους 5:1-2, 8:31-34).

Ότι θα είναι ο Χριστός μέσα μας

Διαβάζουμε στη Γραφή για το «επτασφράγιστο» μυστήριο του Θεού, την πρόθεσή Του όχι μόνο να είναι μαζί με τον άνθρωπο αλλά να κατοικήσει μέσα στον άνθρωπο, «…το μυστήριο που ήταν κρυμμένο από τους αιώνες και από τις γενεές, τώρα όμως φανερώθηκε στους αγίους του στους οποίους ο Θεός θέλησε να φανερώσει, ποιος είναι ο πλούτος της δόξας τούτου του μυστηρίου στα έθνη, που είναι ο Χριστός μέσα σας, η ελπίδα της δόξας» (βλ. Κολοσσαείς 1:26-27). Το «παιδί που γεννήθηκε σε εμάς», ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ήρθε με την αποστολή να δώσει τη ζωή του για τον άνθρωπο ώστε να μπορέσει να ζήσει ξανά τη ζωή του μέσα στον άνθρωπο. Η εκπλήρωση όλων των παραπάνω φαίνεται να κορυφώνεται και να εξηγείται με την οριστική έκφραση της βουλής του Θεού όταν όλα τελειώνουν στο βιβλίο της Αποκάλυψης: «Και άκουσα μια δυνατή φωνή από τον ουρανό, που έλεγε: Δέστε, η σκηνή του Θεού μαζί με τους ανθρώπους, και θα σκηνώσει μαζί τους, κι αυτοί θα είναι λαοί του, κι αυτός ο Θεός θα είναι μαζί τους Θεός τους» (Αποκάλυψη 21:3).

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: http://voulachurch.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings