«Είμαστε πρεσβευτές, λοιπόν, υπέρ του Χριστού, ωσάν ο Θεός να σας παρακαλούσε μεταχειριζόμενος εμάς δεόμαστε, λοιπόν, υπέρ του Χριστού, συμφιλιωθείτε με τον Θεό» (Β’ Κορινθίους 5:20)

 

Ο Λόγος του Θεού λέει ξεκάθαρα ότι οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους αλλά και από τις πράξεις τους «τέκνα οργής» (Εφεσίους 2:3) και «εχθροί του Θεού κατά τη διάνοια με τα πονηρά έργα τους» (βλ. Ρωμαίους 5:10α, Κολοσσαείς 1:21). Είδαμε όμως στο προηγούμενο μέρος ότι μολονότι ο άνθρωπος μέσα από την ανυπακοήτου διέρρηξε τη σχέση του με τον Δημιουργό του, ο Θεός είχε πάντοτε την επιθυμία της απόλυτης συμφιλίωσης με το πλάσμα Του.Αυτό όμως δεν θα μπορούσε να γίνει αν δεν εξασφαλιζόταν η συγχώρεση της αμαρτίας του ανθρώπου η οποία με τη σειρά της απαιτούσε την πληρωμή της τιμωρίας για την παράβαση των εντολών του Θεού.

Ποιος πλήρωσε τελικά;

Στο Λόγο του Θεού διαβάζουμεποιος πραγματικά ανέλαβε την πληρωμή του κόστους για την συμφιλίωση του ανθρώπου με το Θεό: Η συμφιλίωση με το Θεό έγινε δυνατή επειδή ο Θεός πρόσφερε τον ίδιο Του τον Υιό, Ιησού Χριστό, ως «εξιλαστήριο θύμα» για τις αμαρτίες μας! Η λέξη «εξιλασμός» περιγράφει μια θυσία που προσφέρεται για να κατευνάσει την οργή εξαιτίας των αμαρτιών.Διαβάζουμε, «…όλοι αμάρτησαν, και στερούνται τη δόξα του Θεού ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου της απολύτρωσης που έγινε με τον Ιησού Χριστό τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης… δια του αίματός του… για την άφεση των αμαρτημάτων…» (Ρωμαίους 3:22-26).Διαβάζουμε επίσης, «…αν, όμως, κάποιος αμαρτήσει, έχουμε παράκλητο προς τον Πατέρα, τον Ιησού Χριστό τον Δίκαιο. Κι αυτός [ο Ιησούς Χριστός]είναι μέσον εξιλασμού για τις αμαρτίες μας και όχι μονάχα για τις δικές μας, αλλά και για τις αμαρτίες όλου του κόσμου… Σε τούτο βρίσκεται η αγάπη, όχι ότι εμείς αγαπήσαμε τον Θεό, αλλ’ ότι αυτός μας αγάπησε και απέστειλε τον Υιό του ως μέσον εξιλασμού για τις αμαρτίες μας»(βλ. Α’ Ιωάννου 2:2, 4:10).

Το παράδοξο της αληθινής αγάπης του Θεού

Δυσκολεύεται να το συλλάβει ο ανθρώπινος νους αλλά η αλήθεια είναι ότι ο ΘΕΟΣ είναι εκείνος που προσέφερε το «εξιλαστήριο θύμα», και όχι ο άνθρωπος όπως θα έπρεπε! Αυτό δείχνει τουπερβολικόμέγεθος της αγάπηςτου Θεού για την ανθρωπότητα και πόσο «μακριά»έφτασε στην προσπάθεια να συμφιλιώσει τον άνθρωπο με τον εαυτό Του!

Ο Θεός παρακαλεί τον άνθρωπο;

Αλλά δεν σταμάτησε ούτε εκεί η προσπάθεια του Θεού για συμφιλίωση με τον άνθρωπο. Διαβάζουμε ότι Θεός ανέθεσε μια ιδιαίτερη διακονία στους Αποστόλους και πρακτικά σε όλους τους πιστούς με σκοπό να ενημερωθούν όλοι οι άνθρωποι για αυτήν την ευκαιρία συμφιλίωσης και σωτηρίας. Ο απ. Παύλος γράφει, «Τα πάντα, όμως, είναι από τον Θεό, που μας συμφιλίωσε με τον εαυτό του, διαμέσου του Ιησού Χριστού, και έδωσε σε μας τη διακονία της συμφιλίωσης δηλαδή, ότι ο Θεός ήταν που συμφιλίωνε τον κόσμο με τον εαυτό του, διαμέσου του Χριστού, μη λογαριάζοντας σ’ αυτούς τα πταίσματά τους... Είμαστε πρεσβευτές, λοιπόν, υπέρ του Χριστού, ωσάν ο Θεός να σας παρακαλούσε μεταχειριζόμενος εμάς δεόμαστε, λοιπόν, υπέρ του Χριστού, συμφιλιωθείτε με τον Θεό»(Β’ Κορινθίους 5:18-20).Ο Θεός και ο Ιησούς Χριστός παρακαλούν δια των αποστόλων κάθε άνθρωπο για συμφιλίωση.

Συμφιλίωση χωρίς όρους;

Η συμφιλίωση με τον Θεό όμως δεν είναι ούτε αναγκαστική αλλά ούτε και χωρίς κανέναν όρο. Ο μεν Θεός με δική Του πρωτοβουλία πλησιάζει τον άνθρωπο και του δίνει την ευκαιρία για συμφιλίωση μέσα από το θάνατο του μονογενούς Υιού Του, Ιησού Χριστού.Ο άνθρωπος όμως θα πρέπει να ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόσκληση του Θεού και να αποδεχτεί αυτήν την πολύτιμη προσφορά. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι κάποιοι άνθρωποι θα χαθούν αιώνια επειδή δεν θα αποδεχτούν αυτή την πρόταση της συμφιλίωσης.

Μάταιη χάρη;

Ως συμπέρασμα, η αιώνια κατάληξη κάθε ανθρώπου εξαρτάται από το εάν (ή όχι) θα έχει συμφιλιωθεί με το Θεό στις ευκαιρίες που του δίνονται σε αυτή την –επίγεια- ζωή του.Εν όψει αυτής της προοπτικής ο απ. Παύλος επίσης παρακαλεί,«Καθώς, λοιπόν, είμαστε συνεργοί του[Θεού], παρακαλούμε ταυτόχρονα να μη δεχθείτε μάταια τη χάρη του Θεού επειδή, λέει: “Σε καιρό δεκτό σε εισάκουσα, και σε ημέρα σωτηρίας σε βοήθησα” να, τώρα είναι καιρός ευπρόσδεκτος, να, τώρα είναι ημέρα σωτηρίας» (Β’ Κορινθίους 6:1-2).

Δημήτριος Μάστορης

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: http://voulachurch.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings