«O λαός, που περπατούσε μέσα σε σκοτάδι, είδε ένα μεγάλο φως…» (Ησαΐας 9:1-2)

Η γέννηση του Ιησού Χριστού στον κόσμο περιγράφεται συμβολικά στο Λόγο του Θεού και ως ο ερχομός του φωτός. Διαβάζουμε σχετικά: «…O λαός, που περπατούσε μέσα σε σκοτάδι, είδε ένα μεγάλο φως σ’ αυτούς που κάθονταν σε γη σκιάς θανάτου, φως έλαμψε επάνω τους» (βλ. Ησαΐας 9:1-2, Ματθαίος 4:16).

Τα προβλήματα. Ο Θεός γνωρίζοντας ακριβώς τη δεινή κατάσταση του ανθρώπινου γένους, σημειώνει τα δύο βασικότερα προβλήματά του: «περπατάνε στο σκοτάδι» και «κάθονται σε γη σκιάς θανάτου». Το σκοτάδι και ο φόβος του θανάτου είναι χαρακτηριστικά την ζωής μακριά από το Θεό και τον Ιησού Χριστό. Ο απ. Παύλος επίσης περιγράφει αυτήν την κατάσταση στην επιστολή προς Εφεσίους «Γι’ αυτό, να θυμάστε ότι, εσείς, οι άλλοτε εθνικοί κατά σάρκα… ότι, εκείνο τον καιρό, ήσασταν χωρίς Χριστό, απαλλοτριωμένοι από την πολιτεία τού Ισραήλ, και ξένοι από τις διαθήκες της υπόσχεσης, μη έχοντας ελπίδα, και ήσασταν στον κόσμο χωρίς Θεό» (Εφεσίους 2:11-12, βλ. κ. 4:18, Ρωμαίους 1:21).

Η λύση Ο Θεός όμως που δεν θέλει το θάνατο του αμαρτωλού (Ιεζεκιήλ 33:11), αλλά απεναντίας «θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, και να ´ρθουν στην επίγνωση της αλήθειας» (Α’ Τιμόθεος 2:4), απάντησε σε αυτά τα αξεπέραστα προβλήματα του ανθρώπου στέλνοντας (πιο σωστά: «δίνοντας») το μονογενή Υιό Του, Ιησού Χριστό: «Είναι μικρό πράγμα να είσαι δούλος μoυ για να ανορθώσεις τις φυλές τoύ Ιακώβ, και να επαναφέρεις τo υπόλοιπο τoυ Ισραήλ επιπλέον, θα σε δώσω φως στα έθνη, για να είσαι η σωτηρία μoυ μέχρις εσχάτου της γης» (Ησαΐας 49:6). Τους λόγους αυτούς επανέλαβαν αργότερα οι απ. Παύλος και Βαρνάβας όταν οι Ιουδαίοι, «…γέμισαν από φθόνο και εναντιώνονταν σ’ αυτά που έλεγε ο Παύλος, αντιλέγοντας και κακολογώντας» (Πράξεις 13:45-47).

Η μέθοδος. Η πρώτη και κυριότερη διακονία του Φωτός (Χριστού) που ήρθε στον κόσμο ήταν να σώσει όσους πιστέψουν εις αυτόν. Έτσι, ο μεν Θεός απέστειλε «φως», στους δε ανθρώπους γεννήθηκε … «σωτήρας»! Διαβάζουμε σχετικά για τη γέννηση του Χριστού, «…διότι σήμερα, στην πόλη του Δαβίδ, γεννήθηκε σε σας σωτήρας, που είναι ο Χριστός, ο Κύριος» (Λουκάς 2:11). Και, βέβαια, ο ίδιος ο Ιησούς είπε, «…Εγώ είμαι το φως του κόσμου όποιος ακολουθεί εμένα, δεν θα περπατήσει στο σκοτάδι, αλλά θα έχει το φως της ζωής» (Ιωάννης 8:12), συνδέοντας το φως με τη σωτηρία και τη ζωή. Αργότερα ο Ιησούς είπε, «Ενόσω είμαι μέσα στον κόσμο, είμαι το φως τού κόσμου» (Ιωάννης 9:5) και «Ενόσω έχετε το φως, πιστεύετε στο φως, για να γίνετε γιοι του φωτός (Ιωάννης 12:36). Όταν ο Ιησούς κάλεσε τον απ. Παύλο και του έδωσε αποστολή, του είπε, «…γι’ αυτό φάνηκα σε σένα, για να σε κάνω υπηρέτη και μάρτυρα… για να ανοίξεις τα μάτια τους [των εθνών], ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία τού σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου της πίστης σε μένα» (Πράξεις 26:16-18). Ο απ. Παύλος έγραψε, «Επειδή, ο Θεός που είπε να λάμψει φως μέσα από το σκοτάδι (Γένεση 1:3), είναι που έλαμψε μέσα στις καρδιές μας, για φωτισμό της γνώσης της δόξας τού Θεού διαμέσου του προσώπου του Ιησού Χριστού» (Β’ Κορινθίους 4:6).

Το αποτέλεσμα. Αποτέλεσμα του σχεδίου του Θεού και του σωτηριακού έργου του Χριστού είναι, όπως διαβάζουμε, ότι ο Θεός μας «…ελευθέρωσε από την εξουσία τού σκότους, και μας μετέφερε στη βασιλεία του αγαπητού Υιού του»·(Κολοσσαείς 1:13). Στο ίδιο θέμα αναφέρεται και ο απ. Πέτρος όταν γράφει ότι ο Θεός, μας «…κάλεσε από το σκοτάδι στο θαυμαστό του φως» για να «εξαγγείλουμε τις αρετές Του»·(Α’ Πέτρου 2:9). Ο απ. Παύλος στην προς Εφεσίους επιστολή του (5:8) γράφει ακόμη πιο ξεκάθαρα ότι, κάποτε, όχι απλά ήμασταν «στο σκοτάδι», αλλά ήμασταν «οι ίδιοι σκοτάδι» (5:8α). Τώρα όμως, χάρη σε Εκείνον που γεννήθηκε φως τον κόσμο και στις ζωές μας, είμαστε πλέον όχι απλά «στο φως», αλλά «οι ίδιοι φως» (5:8β).

Η ελπίδα. Τώρα πια ο Θεός καλεί τους πιστούς Του να περπατούν «ως τέκνα φωτός» (5:8γ, βλ. κ. Α’ Θεσσαλονικείς 5:4-5) μέχρι που θα κατοικήσουν στην πόλη που… «…δεν έχει ανάγκη τον ήλιο ούτε το φεγγάρι, να φέγγουν μέσα σ’ αυτή επειδή, η δόξα του Θεού τη φώτισε, και ο λύχνος της είναι το Αρνίο» (Αποκάλυψη 21:23).

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: http://voulachurch.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings