«…Άρα, λοιπόν, ας μη κοιμόμαστε, όπως και οι υπόλοιποι» (Α’ Θεσσαλονικείς 5:6)

Η απάθεια, ο λήθαργος, η αδράνεια και η αδιαφορία είναι προβλήματα που συχνά πλήττουν τους ανθρώπους του Θεού και η Χριστιανική ζωή μπορεί να μετατραπεί σε μια μηχανιστική διαδικασία εκτέλεσης θρησκευτικών καθηκόντων που στερείται τα οφέλη της ζωτικής σχέσης με τον αρχηγό και τελειωτή της πίστης, Ιησού Χριστό. Ως αποτέλεσμα, είναι δυνατόν ένας πιστός ή μια εκκλησία να διανύει περιόδους με ελάχιστο ζήλο και σχεδόν μηδενική Πνευματική πρόοδο. Τα προβλήματα αυτά δεν ήταν ασυνήθιστα στις εκκλησίες της εποχής που γράφτηκε η Καινή Διαθήκη. Για παράδειγμα, στην εκκλησία της Εφέσου είχαν εγκαταλείψει την πρώτη αγάπη τους (Αποκάλυψη 2:4) ενώ η εκκλησία της Λαοδικείας είχε γίνει «χλιαρή» (Αποκάλυψη 3:15-16).

Ο απ. Παύλος θεώρησε αναγκαίο να προτρέψει τους αδελφούς στην εκκλησία της Ρώμης να εγερθούν από τον ύπνο καθώς διαβάζουμε, «Και, μάλιστα, γνωρίζοντας τον καιρό ότι είναι ήδη ώρα να εγερθούμε από τον ύπνο επειδή, η σωτηρία βρίσκεται σε μας πλησιέστερα, παρά όταν πιστέψαμε. Η νύχτα προχώρησε, η δε ημέρα πλησίασε» (Ρωμαίους 13:11-12).

Βλέπουμε από τη Γραφή μερικούς από τους σημαντικότερους λόγους που πρέπει ένας απαθής προς τα αιώνια ζητήματα πιστός ή μια εκκλησία να εγερθεί από τον ύπνο σήμερα:

1. Επειδή γνωρίζουμε τον καιρό

Διαβάζουμε από στην επιστολή του Ιακώβου ότι ο χρόνος από τη «φύση» του είναι σύντομος, φευγαλέος και αβέβαιος: «οι οποίοι δεν ξέρετε το τι θα συμβεί αύριο επειδή, ποια είναι η ζωή σας; Είναι, πραγματικά, ατμός που φαίνεται για λίγο, και έπειτα εξαφανίζεται» (Ιακώβου 4:14). Παράλληλα διαβάζουμε στη Γραφή ποιος είναι ο καιρός που διανύουμε: «να, τώρα είναι καιρός ευπρόσδεκτος, να, τώρα είναι ημέρα σωτηρίας» (Β’ Κορινθίους 6:2. Βλ. κ. Ματθαίος 16:40-41).

2. Επειδή η σωτηρία βρίσκεται σε μας πλησιέστερα

Η εκπλήρωση της σωτηρίας των πιστών είναι πιο κοντά (αρχ. «εγγύτερον») από όταν πρωτο-πίστεψαν. Η σωτηρία είναι πλησιέστερη τόσο σε όρους αντίληψης χρονικού προσδιορισμού με βάση τα σημεία που είχε δώσει ο Κύριος όσο και σε όρους κατανόησης του ρόλου και της σημασίας της. Αφ’ ενός η έλευση του Κυρίου Ιησού Χριστού είναι πιο κοντά. Παράλληλα και η ώρα της προσωπικής κλήσης και αναχώρησης κάθε πιστού (Εβραίους 9:27) για τον Κύριο είναι επίσης πιο κοντά (στην περίπτωση που αυτό συμβεί πριν την αρπαγή στις νεφέλες και συνάντηση του Κυρίου στον αέρα (Α’ Θεσσαλονικείς 4:17)). Αφ’ ετέρου η κατανόηση της φύσης και της αξίας της σωτηρίας, είναι επίσης πιο ξεκάθαρη καθώς αυξάνεται ο Χριστιανός στην χάρη και τη γνώση του Κυρίου Ιησού Χριστού (Β’ Πέτρου 3:18).

3. Επειδή η νύχτα προχώρησε

Όπως διαβάζουμε και στην πρώτη επιστολή του απ. Ιωάννη, η «νύχτα» (που παραπέμπει στο ηθικό και πνευματικό σκοτάδι αυτού του κόσμου) έχει προχωρήσει αρκετά και φτάνει στο τέλος της: «Πάλι καινούργια εντολή γράφω σε σας, αυτό που είναι αληθινό σ’ αυτόν και σε σας επειδή, το σκοτάδι παρέρχεται…» (Α’ Ιωάννη 2:8). Ο απ. Παύλος επίσης γράφει σχετικά, «και εκείνοι που μεταχειρίζονται τούτο τον κόσμο, [να είναι] σαν να μη τον μεταχειρίζονται καθόλου επειδή, το σχήμα τούτου του κόσμου παρέρχεται» (Α’ Κορινθίους 7:31). Αυτός ο κόσμος και ο χρόνος όπως τον έχουμε γνωρίσει, δεν θα συνεχίσει να υπάρχει για πολύ ακόμη επειδή η νύχτα προχώρησε (αρχ. «προέκοψεν») και τώρα είναι σημαντικά μικρότερη.

4. Επειδή η ημέρα πλησίασε

Η ημέρα της οριστικής και απόλυτης ευλογίας ετοιμάζεται να ξημερώσει υπέρλαμπρη στα αιώνια μονοπάτια των λυτρωμένων παιδιών του Θεού καθώς γράφει και ο απ. Ιωάννης, «το αληθινό φως ήδη φέγγει» (Α’ Ιωάννη 2:8γ). Επί πλέον ο απ. Πέτρος γράφει ότι έως την εκπλήρωση του σχεδίου του Θεού και την λάμψη του φωσφόρου σωτήρα Ιησού Χριστού στην πλήρη Του ισχύ, ο Λόγος του Θεού πρέπει να είναι οδηγός ως λυχνάρι στο σκοτάδι (Β’ Πέτρου 1:19). Οι καιροί του σκοταδιού και της αγνοίας δίνουν όλο και περισσότερο τη θέση τους στο φως της γνώσης του ευαγγελίου της χάριτος και σωτηρίας δια του αναστημένου Κυρίου Ιησού Χριστού: «Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τους καιρούς της άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τους ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν» (Πράξεις 17:30-31. Βλ. κ. Α’ Θεσσαλονικείς 5:5-8).

Σε επόμενο μέρος της μελέτης θα δούμε μέσα από τη Γραφή κάποιες χαρακτηριστικές ενέργειες και αποφάσεις που πρέπει να επακολουθούν της έγερσης από τον ύπνο.

 

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: http://voulachurch.gr.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Save settings
Cookies settings